Tips om van je slapeloosheid af te komen

Veel mensen hebben wel eens te maken met een periode slaapproblemen. Vaak is dit gelukkig na enige tijd weer voorbij. Er zijn heel veel oorzaken waardoor je slecht kunt slapen. Ook zijn er veel gevolgen van slaapproblemen. Zo ben je bijvoorbeeld overdag snel geïrriteerd en kun jij je maar moeilijk concentreren. Ook wordt je spiergroei negatief beïnvloed. Jij bent natuurlijk op zoek naar een oplossing zodat je snel weer uitgerust naar werk kunt. In dit artikel geven we je daarom een aantal tips mee hoe je van je slaapproblemen af kunt komen. 

 

Een ritme volgen

Voor een goede nachtrust is het belangrijk om een routine en ritme in je leven te hebben. Denk hierbij aan eten op dezelfde tijden, maar ook op dezelfde tijd naar bed gaan en opstaan. Daarnaast kun je een avondritueel in het leven roepen, zodat je lichaam klaar wordt gemaakt om naar bed te gaan. Denk bijvoorbeeld aan een relaxte wandeling maken, ademhalingsoefeningen, mediteren of een boek lezen. 

 

Slaapkamer 

Is het een chaos in je slaapkamer? Of ligt er nog een berg met kleding en andere troep? Zorg voor een gezellige, warme en rustige plek waar jij je goed kunt voelen. Ook is het belangrijk dat er voldoende zuurstof in je slaapkamer komt. Laat het daarom goed doorluchten. Gebruik je bed alleen om in te slapen. Zo raakt je lichaam eraan gewend en val je makkelijker in slaap dan dat je er in de middag ook series kijkt. 

 

CBD olie

Sommigen beweren dat het gebruik van CBD olie ook goed kan werken tegen slaapproblemen. CBD olie is een plantaardige olie die wordt gewonnen uit de hennepplant. Het gebruik van CBD olie is volkomen veilig doordat er geen bijwerkingen van bekend zijn. CBD olie kopen kan snel en gemakkelijk online en is dus gewoon legaal. 

 

Alcohol, cafeïne en sigaretten 

Probeer om in de ochtend koffie te drinken en laat het in de middag staan. Ook een sigaret in de avond kan ervoor zorgen dat je slechter slaapt. Velen denken daarentegen dat je door alcohol beter slaapt. Het is zo dat je wel sneller in slaap valt, maar je slaapt minder diep waardoor je niet uitgerust wakker wordt.